Sunday, November 28, 2010

sebab aku adalah zarifah..bukan zirafah bukan zafirah

okay tak tajuk macam tu. ye la asyik asyik orang panggil aku 'wey zafirah..' even madam halina lecturer kat matrik johor dulu pun tak penah panggil nama aku betoi betoi, 'where's zirafah? isn't she is here today?' geram kau paham tak. bukan salah ibu mengandungg -__-


kalau nak tulis 'because she is zarifah..' macam tak ghairah sangat. cik nurul badiah lai yang comel lote dengan cik safiyya yang menawan itu dah guna untuk belog diorang. hehe okay okay, kali ini seng ragel cuma nak kongsi beberapa perkara pasal diri dia. kau jangan tertipu, dia tu nampak je jinak tapi masyaAllah..HAHAHAHA


fakta:

  • Nama sebenar beliau ZARIFAH MOHAMAD RIDZUAN. takda nurul takda siti takda puteri. kau jangan pandai pandai nak tambah.
  • Aku hantu laksa. sapa geng boleh angkat hidung sekarang! alolohh kombang kombang nehh haa. hihi
  • Aku anak jati pahang. diulangi pahang. wong, kau jangan cari gaduh lagi dengan aku. pahang darul makmur bukan darul iman! wong mana kau? WONG! bsadcjgytveftrst
  • Aku suka drive manual car. auto sangat membosankan dan tak thrill langsung kau paham tak. aku siap boleh tertido drive auto. siyes, auto sangat tidak mengghairahkan.
  • Aku tak suka chocolate. boleh makan tapi tak menggila macam gadis gadis lain. kalau nak ngorat boleh belanja aku blueberry cheese kek atau tart atau cupcakes atau sewaktu dengan nya lahh. 
  • Aku tak suka tempe. betul wehh, siyes. memang la aku jawa totok tapi tempe boleh mematikan selera aku. tak sedap.
  • Seng ragel sangat peramah, easy going jugak. kalau jumpa tegur je konpem macam kenal 10 tahun. tapi jangan menyesal lah kalau tersengal sama. hahaha
  • Merupakan bekas atlet UTHM paddlers 'kayak'. pencen dahh kasi la peluang adik adik pulak. tarik diri untuk main SUKMA atas sebab tertentu. 
  • Pengguna setia celcom. semua no pospaid dan prepaid aku adalah celcom begitu juga berokband yang ditaja oleh ustad aboy. CELCOM, IT'S IN YOUR HAND. 
  • Aku penakut. gila. kau jangan gedik gedik nak ajak aku tengok muvee seram.nak gi toilet pun kena temann. kalau citer bunuh yang super thriller tu takpa. takda masalah. pelik sangat ke? tak an ann.
  • Aku suka aktiviti yang ekstrem. kayak salah satu lah. white water rafting kat sungai sedim, kedah dulu level 4 je tak silap. ada sapa sapa nak ikut hiking banjaran bintang 6 januari nanti? jomm
  • Dulu aktif jugak menyanyi untuk majlis kahwin, manager saya adalah abang ipar. sekarang aktif dekat karaoke jamban sahaja. hihi
  • Jangan gelak tau, janji. emmm umur 21 tahun ni aku baru tau yang doraemon tu adalah sebuah mesin robot. selama ni ingat doraemon tu macam tedi bear lain yang diberi nyawa oleh tuhan. jangan gelaaaaaaaaaaaaaaak! 

malas dah sambung, merajukkkk!


30 comments:

deus X machina said...

rugi sungguh tak makan tempe. erk erk erk

Unknown said...

ko suke kayak? aku suke renang.. :)

Fahim 'n Alin said...

haaha..siap leh tetido ye drive auto

anish said...

haha. dulu anis tak puas hati nape diorang panggil muse. puas cari connection ngn nama zarifah. hahaha :D

but i like ur name. and dulu pun penah la, tercakap zirafah :p jgn marah! ^_^

et said...

nak join hiking.hehe.

ala.standard la tu tatau doremon tu.aku tau pon sbb bace komik dlu2.kalau tak bace,hampagas je la.mmg tatau jugak.

plus,kau tak suke tempe eh? mcm tu,len kali kau dtg umah,aku grg tempe je kasik kau mkn.yeayyy~ haha.*jahat2*

nerves said...

wow..
selamt berkenalan cik zafirah..
hikhik
=p

zarifahmr said...

deus:
alooo tak rugi pommm

hs:
kayak, renang, snorkelling or apa2 aktiviti yang berkaitan air aku suka

fahim n alin:
haa tu la pasaai. bohsan melampau nama nye tu hahaha

zarifahmr said...

anish:
hihihih melekat nama muse tu sampai sekarang. tapi kalangan budak sbpik je lah. sebab saya kipas-susah-mati MUSE ouhh ;)

gejjati:
hahahaha kau pun taktau gak eh. ade geng la ni. yayy

aaaa kau saje dengki aku kannnn. belanja keni rogers ar. hauhauhauu

zarifahmr said...

i am nerves:
grrr saje la tu kannn ;s

Sarazaqea said...

wow, rase cam bangge-bangee je sy nih kenal kak muse awww. :) seronok nyeee. pandai kayak, cantik, sopan santun (buat tangan cam haziq dalam syurga cinta) hehehehe

zarifahmr said...

sara nak kak muse belanja ape nehhh haa, cakap je la takyah puji puji cakpung cakpung! hahaha

Sofiayantie said...

hahaha.. ko lupe nak tambah sesuatu tau bik pah..

kalau awak baring je kompom tertidur terus.. dan mmg susah bangun kalau org kejut.. kan kan kan.. haha

zarifahmr said...

kau nak aku buat sambungan part II an an?? cakap je la nanti aku buat.

Ayeem Jemain said...

hehe memang. tempe tak sedap. tp peliknya, kalau makan lontong, tempe tu lah yang mahal, yang dicari2.

zarifahmr said...

lontong kuah memang ada tempe. lontong jawa non adoo uhuhuhu

Atiewa. said...

hi zifarah. cantek name awak.

Abir Abhar said...

aktif menyanyi untuk majlis kahwin??/
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahha *tarik nafas jap
hahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahaha. ok noktah.

zarifahmr said...

atiewa:
kau lapar eh tiewa? grr

abir:
FINE MOHAMAD ABIABHAR BIN ABITALHAH! FINE!

Maizatul said...

same kak muse :)
sye xske mkan cokelat jugak sbb nanti pedih tekak.

sye ske mkan laksa gler2. mkan skali nonstop kalau nak termuntah bru stop then smbong hahaha ;p

ske aktiviti lasak ? da try paragliding? nk sesangt, tp xtaw nk join cmne

zarifahmr said...

wahhhh kita sameee laa! hihi
paragliding mmg nak try jugak tapi kat mesia ni agak rare la.

bungee jumping pun nak try gak!

Maizatul said...

sye da svey kat tenet.
ad kat area slangor. banting.
2je la yg taw.

owh. bungee jumping xbrape berani lagi. :P

zarifahmr said...

oh ea? emm under org. ape eh?

ahnafain said...

wahhh..gemokk a nt mkn blueberry cheese kek lgi gitu..

2 kn da dpt...hehehe

da lme awk xmkn ek...jomm cri...

zarifahmr said...

siyes? jommmmmmmmmmmmm! next week keh ;p

mie said...

wah!!!!
memperkenalkan diri...
heheee

zarifahmr said...

uhuk!huk! hehehehe

Indah Mulya said...

tempe sgt sedap!
tp ak pn pnakot jugak..hahah
ur not d only one babe

zarifahmr said...

urghh tidak tidakk !
oh, hahaha kita genggg ;)

Unknown said...

pss..yong hantu laksa juga

hahha

jemput join GA yong

http://www.alinacshoppe.com/2010/12/giveaway-kalau-saya-shopping-di-alinac.html

zarifahmr said...

wahh geng dgn yong nih ;)

waah, ada GA! insyaALLAH ada masa plus kreatif seng ragel join.

hehehe